In onze eerdere blogs over Best Value Procurement vertelden we u voornamelijk over de voordelen voor de inkopers. Maar ook voor de verkopers zijn er voordelen bij prestatie-inkoop trajecten. Er zijn drie zaken belangrijk als u als verkoper het prestatie-inkoop traject wilt winnen.
Drie essentiële zaken binnen Best Value Procurement
- Als uw inhoudelijke experts, techneuten, consultants of bijvoorbeeld projectleiders geen goede salespresentatie kunnen houden voor het inkopende selectiepanel, dan verspeelt u 30% van uw eindscore. De presentatie bepaalt namelijk vaak voor 30% de beoordeling!
- Als u in de beoordelingsfase bent gekozen tot first-choice supplier en het lukt niet om uit de onderhandeling te komen, dan loopt u natuurlijk ook een geweldige kans mis.
- Ten slotte, als u er niet in slaagt om goed samen te werken als 1 team, samen met uw klant, ook dan zult u het succes van Best Value Procurement niet ervaren. Het gevolg: verliesgevende projecten en een ontevreden klant.
Is uw bedrijf voorbereid op prestatie-inkoop en dan vooral op bovenstaande punten? Wilt u, samen met uw team van inhoudelijke experts, getraind worden in het geven van sterke verkooppresentaties? Zoekt u begeleiding bij verkooptrajecten en onderhandelingen? Neem gerust eens contact op met Sales & Communication Improvement. En in onze gratis whitepaper ‘Best Value Procurement’ leest u nog meer over de nieuwe manier van aanbesteden.