Objectief beoordelen of u het goed doet in een verkoopgesprek. Dat is lastig. Zeker als u uw verkoopgesprekken nooit oefent. Bijvoorbeeld omdat u als ZZP-er alleen werkt, omdat u binnen uw bedrijf alleen verantwoordelijk bent voor salesgesprekken of omdat u als ondernemer liever niet oefent met uw eigen medewerkers. Toch kunt u erg veel bereiken als u uw gesprekken oefent en terug kunt kijken.
Terugkijken wat u goed deed en wat beter kon.
Tijdens onze trainingen oefenen we altijd echte verkoopgesprekken. En tijdens onze open inschrijvingscursussen oefent u ook nog met onbekende personen. Allemaal individuen die beter willen worden in verkoop. En deze onbekende personen stellen u kritische vragen, net als uw klanten. Een schitterende manier om te oefenen dus. En nog mooier is dat we deze gesprekken opnemen op video. Het resultaat? U kunt terugkijken wat u goed deed en wat beter kon.
Uw gedrag bepaalt grotendeels het succes van het verkoopgesprek.
Zullen we u een waardevol inzicht geven? De basis van een goed verkoopgesprek is uw eigen gedrag. De manier waarop u zich opstelt, hoe u reageert op klanten, hoe goed u luistert en welke vragen u stelt. Juist die zaken bepalen of u met een nieuwe opdracht naar buiten loopt. Immers, uw gedrag beïnvloedt uw prospect, uw mogelijk nieuwe klant. En juist uw eigen gedrag kunt u aanpassen.
Inzicht in uw eigen gedragsprofiel.
Bij Sales and Communication Improvement geven we u inzicht in uw eigen gedragsprofiel. Bovendien leren we u hoe u de gedragsprofielen van uw gesprekspartners kunt herkennen. Dit maakt het makkelijker om uw gedrag aan te passen aan uw klant.
Uw gedrag afstemmen op het gedragsprofiel van uw gesprekspartner.
Vervolgens leren we u hoe u uw pitch afstemt op elk type klant. We leren u welke gesprekstechnieken essentieel zijn voor elk type klant. En welke kenmerken u moet benoemen over uw product of dienst bij die specifieke klant. Kortom; inzicht in uw eigen gedrag en de invloed die u zelf heeft op uw gesprekspartners, zorgen ervoor dat u succesvollere verkoopgesprekken gaat voeren.
Concrete feedback die u direct kunt toepassen.
En dat krijgt u allemaal te zien op de camera. Samen met mijn collega’s geef ik u concrete feedback die u direct kunt toepassen. En omdat u uzelf terug kunt zien beklijft deze feedback veel beter.
Schrijf u in voor de cursus “Help de klant beslissen”.
Wilt u graag inzicht in uw eigen gedrag en de invloed die dit heeft op uw verkoopgesprekken? Schrijf u dan in voor de cursus “Help de klant beslissen”. Wilt u uw team laten trainen? Dan komen we naar u toe voor een inhouse training. Bent u alleen en wilt u ook meer rendement halen uit uw verkoopgesprekken? Of wilt u juist oefenen met onbekende personen? Schrijf u dan in voor de open inschrijvingscursus.
Hopelijk tot ziens.
Peter Kweekel
Sales and Communication Improvement