Het Champions League of Sales progamma van Sales & Communication Improvement.
Als Channel-/Partner Manager werkt u samen met verschillende partners die producten uit uw portfolio verkopen. Het doel is natuurlijk om hier zoveel mogelijk gezamenlijke business uit te halen. Een onderlinge competitie, met maar 1 winnaar. Maar hoe doet u dat?
Ervaring en Resultaat!
Één van onze klanten is een internationaal bekend softwarebedrijf. Samen met 6 partners van deze klant zijn we het Champions League of Sales progamma gaan volgen om meer gezamenlijke business te creëren. Het doel was om minimaal € 1,2 miljoen aan nieuwe omzet te genereren. Het liep echter anders dan gepland. Het progamma sloeg zo goed aan dat er voor ruim €15 miljoen aan nieuwe omzet gerealiseerd is voor de partners, waarvan ruim €10 miljoen omzet voor onze opdrachtgever.
Méér gezamenlijke business
Verkoop via partners is al vele jaren een bewezen strategie om groei te realiseren. Zeker in de IT-sector worden partnerships veelvuldig en met succes toegepast. Vanzelfsprekend brengen partnerships ook de nodige uitdagingen met zich mee. Partner Managers en Channel Managers willen meer controle houden over de verkooptrajecten en stellen zichzelf de volgende vragen:
• Hoe kan ik de voorspelbaarheid en slagingskans van verkooptrajecten verhogen?
• Hoe zorg ik dat onze propositie op de juiste manier wordt overgebracht?
• Hoe vergroten wij ons marktaandeel ten opzichte van concurrenten?
• Hoe creëren wij samen met onze partner méér gezamenlijke business?
Treed daarom ook in de coachende rol, verhoog de effectiviteit van verkooptrajecten en versnel daarmee de gezamenlijke groei.
Van opportunity naar deal
Tijdens ons Champions League of Sales progamma creëren we samen met u en uw belangrijkste partners een pijplijn van opportunity’s bij uw partners die we naar daadwerkelijke deals begeleiden. Hoe we dit doen? We gaan aan de slag met de beste verkoopteams. Samen gaan we van de opportunity’s deals maken! Deze pijplijn creatie zorgt voor meer inzicht, controle en een grotere voorspelbaarheid van de business. Vervolgens bereiden we iedere te nemen stap in het verkoopproces voor. We richten ons vaak op specifieke proposities en oplossingen voor een bepaald thema dat speelt in de markt. De belangrijkste trajecten begeleiden we van begin tot eind. Dit resulteert in een betere samenwerking met de verkoopteams van uw partners. En het belangrijkste: deals, concrete business waar u én uw partner van profiteren.
Mogelijk dat er interesse is ontstaan in onze werkwijze. Ik zou graag een afspraak willen plannen om kennis te maken, en samen te bespreken hoe we met uw partners meer business kunnen creëren. Ik hoor graag van u.
Klik hier om contact op te nemen.